En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

16 september 2012

Pizza med parmaskinke, ruccola og peccorino




Dette er en klassisk inspireret pizza, med lækkert fyld, Det handler egentlig bare om at bruge hvad man har, Derfor kom jeg kogte kartofler og mine hjemmelavede semi - dried tomater på og så havde jeg en pecorino liggende og noget tomatsauce, så jeg manglede bare mozzarella, salaten, dejen og parmaen.
Juster fyldet efter hvor stor en bund du laver, men lad det være en tynd pizza med lidt fyld på.

Pizza- Ingredienser

Pizzabund
Tomatsauce
Frisk mozzarella ost
Kogte kartofler
oregano
Semi dried tomater
Frisk ruccola
Parma skinke (Lufttørret)
Pecorino ost lavet på fåremælk (Parmesan kan også bruges)

Metode:

1. Smør tomatsaucen ud over dejen,
2. Fordel mozarellaen i små stykker ud over.
3. Drys oregano på
4. læg tomaterne på.
5. Bag pizzaen til bunden er sprød, afhænger af bundens tykkelse v. 220 *c (varm ovn ikke varmluft)
6. Læg ruccolaen ud over pizzaen, derefter skinken
7. Riv peccorinoen over i flager, brug en kartoffelskræller.

Note:
Grillede auberginer, svampe, courgette eller artiskokker er også velegnede. Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar