En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

24 august 2012

How to: Pomelo


Pomelo er en kæmpe stor citrusfrugt, man kan sige at den er en blanding ml. en appelsin og grape.
Den er tør, men sødlig i smagen, vigtigt er det dog, at fjerne det hvide skind/lameller, når den er skrællet, da det er meget bittert. De fleste pomeloer er helt gule/hvide i kødet, men jeg fik til min overraskelse fat i en pink/rød, det fremgik dog ikke af mærket eller prisskiltet. Dog syntes jeg ikke at smagen er anderledes fra den gule/hvide, som jeg husker det.

Der er 2 metoder at ordne den på, som jeg kender til.

1. Man kan skrælle den, som en appelsin, dele den ud i både og derefter pille de hvide lameller af. (som på billederne) det tager lidt tid men det er det værd.

2. Man kan også skære bund og top af, og derefter skære skrællen af, fra top til bund langs siderne, hele vejen rundt, for derefter at dele den i både, så er der ikke ligeså meget hvidt der skal fjernes. 

Jeg plejer at spise frugten som den er eller komme den i salater, men man kan også komme den ovenpå morgenmaden eller i desserter.

Hvad bruger du denne frugt til ?
Synes du der er forskel på smagen ved den gule og den pink sort ?

Jeg kan nu følges på instagram HER Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar