En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

26 august 2012

Copenhagen Cooking 2012 - Kage festival


I forbindelse med Copenhagen Cooking havde Konditorlauget planlagt en kagefestival i denne weekend i Carls have, Almindelige mennesker kunne komme og se deres kreationer og konkurrencer, der var en masse kager til salg, levende orkester og der var en workshop, hvor man kunne lære at lave chokoladesnirkler, marcipanroser, pynte cupcakes med icing og fondant. billetten til indgangen inkluderede 1 kop varmt og en kage, fra én af de forskellige konditorere
Billedet af Jonny Dep´s rolle fra alice i eventyrland, var chokolade malet på en marcipanbund.
Kagen tv i billedet var tidligere el. samme udgave (ved jeg ikke) brugt som hovedpynt tidligere på året til et arrangement.







I Workshoppen:
Cupcaken tv. har jeg selv pyntet med icing og udstikket fondant, det var ret sjovt at stå og lave det, det sker ikke så tit, at jeg bager kager eller får pyntet dem så meget.
Th. er en chokoladekransekage, da workshoppen også tilbød, at man kunne lære at pynte dem med glasur, skulle Jeg lige se om jeg stadig kunne :o)
I Workshoppen:
De havde også en stand med marcipan, hvor man kunne lære at lave roser eller andre figurer, Det skulle jeg da også lige have genopfrisket :)

Jordbærfromage på chokoladebund

Mango- Passion fromage på chokoladebund
Lakrids by Johan Bülow var der også, de havde smagsprøver på kransekage med lakrids, de smagte godt.
Derudover havde de nogle nye ting med ihvertfald for mig.
blandt andet disse håndlavede stænger af sej lakrids. de havde 3 varianter med: naturel, chili og ingefær.
jeg smagte den med ingefær og var vild med den med det samme, de har slet ikke samme konsistens som dem i deres bøtter, de var seje, de kan virkelig anbefales.

De havde også en ny variant af deres kugler med chokolade og lakrids. denne var med knuste kaffebønner i, og de havde brugt mørk chokolade, de var sindsygt gode, de er mine nye favoritter.

Øllen har de vist haft i et stykke tid, men det var første gang jeg smagte den og den var rigtig god og med et virkelig godt skum og duft.

Jeg synes det var hyggeligt at gå rundt og se på de flotte kager og være i deres workshop, men synes at 150 kr. var lige i overkanten, selvom man fik en kop kaffe og en kage med.
Jeg har aldrig været med til dette arrangement før og havde nok forventet, at det var større.
Jeg var tidligere på dagen til Nordic Taste på Carlsberg (kommer i senere indlæg), der var det gratis adgang, billetten gjaldt for smagsprøver, hvor man så fik et stempel, for hver smagsprøve, det kunne de også have lavet på kagefestivallen, bare et forslag, hvis nogle af arrangørerne læser med ?

Var du til kagefestivallen ? Hvad syntes du ?

Jeg kan nu følges på Instagram HER Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar