En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

27 august 2012

Copenhagen Cooking 2012 - Nordic Taste på Carlsberg - # 1


I denne weekend har der i anledning af Copenhagen cooking, været et arrangement: Nordic Taste på Bryggernes plads ved Carlsberg i Valby.
Entreen var gratis, man betalte kun for smagsprøver via sin billet.
Jeg har så vidt muligt, taget billede af deres menu, efterfølgende af billede af retten.
Jeg kunne godt lide det koncept, at det var gratis, for at komme ind og kigge og at man kun betalte for smagsprøverne, dog syntes jeg, at man godt kunne lave enkelte poletter for en smagsprøve, da man skulle købe 10 af gangen.
Nogle stande havde flere smagsprøver, som var lækre, men man kunne kun få én smagsprøve pr. stand på "klippekort á 10" forklaringen var, at ellers ville der ikke være nok smagsprøver til alle. Der tænker jeg bare, at de jo ikke uddeler dem gratis, folk betaler for dem, og derfor kunne en ide måske være at have ekstra mad med, når de ved folk er interesserede i arrangementet.
En ide kunne være at sætte standene sammen som laver det salte køkken, og så dessert standene sammen og reklamere for det i klippekorthæftet, da ens smagsløg i forvejen er godt på arbejde med alle de indtryk.
Mange af standene havde lange køer og man kunne derfor ikke se hvad man stod i kø efter, før man kom derhen. Jeg tror der er flere end mig, der bedst kan lide at slutte af med noget sødt og ikke få fx fisk efter kage.  
Udover restauranterne var der også enkelte nordiske forhandlere både danske og svenske, Jeg undrede mig dog over, at der ikke var nogle flere danske forhandlere med fx æbler, eller andet fra sæsonen.


Tv. er langtidsbraisseret lam med hytteost., Th er pizza med laks


Denne dessert var spænende smagskombination, især da de også havde kommet pufsukker på



Denne pølse var med både kalv og svinekød, den var lækker, men desværre kunne man ikke smage peberoden









Denne var også med gulerod, den var bastant, men god, cremen er broccoli




Denne kombination var lækker, desværre havde kornene ikke så meget smag i sig selv, men det havde resten.
Denne restaurant fik min Gyldne gaffel, som man skulle give den den restaurant med den smagskombination, som man bedst kunne lide.




Var du også til dette arrangement og hvad syntes du om det ?


Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar