En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

03 maj 2012

Tatar af røget hellefisk

Denne forret er super nem og hurtig at lave, den har både det sure, søde, salte og bitre samt det sprøde og bløde i konsistens, super lækkert, retten kan sagtens laves med røget laks.
Det er vigtigt at ingredienserne hakkes i hånden, da det giver en bedre struktur, fremfor at blende det i en minihakker, så bliver det mere til grov mos, og det er ikke optimalt.

Forret til 3-4 personer

Tatar:
150 - 200 g røget hellefisk
½ rødløg i meget fine tern
1 tsk. kapers, finthakket
1 rødt æble gerne med skræl i tern, uden kernehus
saft fra 2 skiver citron
½ tsk sød sennep (jeg brugte en honning sennep)
7 cm agurk uden kerner
ca. 3 spsk creme fraiche 18 % (efter ønsket konsistens)
peber

Pynt:
½-1 avocado pr. person, i skiver (jeg brugte 1 hel)
½ tomat  pr. person, i tern, uden kerner
citronbåde el. skiver

Hak de forskellige ingredienser til tataren, skær det i hånden og ikke på en blender, da det bliver til mos. hak hellefisken lidt grovere end de andre ingredienser, da det giver en god struktur til retten.
smag til med citron, peber, sennep og creme fraiche. smages til, inden der tilsættes salt, da fisken og kapers allerede tilføjer den salte smag (jeg tilføjede ikke salt)

anret på tallerken med skiver af avocado og tomattern

Serveres med brød og smør. og et koldt glas hvidvin. Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar