En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

07 januar 2012

Vildtmedaljoner med lækkert tilbehør

Således så vores hovedret ud nytårsaften, det var vildt lækkert og mørt...


Dyremedaljoner stegt medium-røde
Ovnbagte kartoffelbåde
Rødbeder bagt med blåbær Her
Stegte svampe
Grønkålssalat Her
Vildtsvampesauce tilsmagt blå ost Her
Kødet: Beregn ca. 180-200g vildtkød pr. person, som skæres til medaljoner, bankes let, krydr med salt og peber, steges på en varm pande i lidt olie og smør, de skal kun have få minutter på hver side. hvis man ønsker dem medium- røde som vores. husk at lade dem trække et par minutter, inden der spises.
Ovnbagte kartofler: Brug bagekartofler, skæres i både og vendes med salt, peber, olie evt. krydderi. bages ca. 30-40 min. afhængig af størrelse.
Svampe: Skær svampene i passende stykker og steges i lidt smør og olie, krydr. med salt og peber


Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar