En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

30 marts 2012

Frokostsnegle med skinke og spinat


Disse frokostsnegle er lavet til madpakker, og er egnet til at fryse.
et lille tip til madpakken er, hvis de tages fra fryseren, så lun dem en smule, inden de pakkes ind i madpapir, så smager de næsten som nybagte ved frokosttid.

Giver ca. 12-15 stk.

1 portion pizzadej
1 pk. skinke i strimler
5-6 kugler helbladet spinat, optøede og presset fri fra væde.
revet ost
chili
hvidløg
tomatsauce

Fordel tomatsaucen i et tyndt lag (mindre end til alm. pizza) undgå at komme fyld på den bagerste stribe, så kan den bedre lukkes tilsidst. drys hvidløg og chili ud over,
fordel den revne ost sammen med skinken,
pres spinaten fri fra væde og fordel den over det andet fyld. rul dejen sammen, fra den brede del, når du når til det sidste, så klem dejen sammen, så sneglene ikke går op.
skær 12-15 skiver og vend dem med fyldet opad.
bages i ca. 8-10 min. ved 180 *c ved varmluft.

Efter afkøling, kommes de i fryseposer og fryses ned,
Efterhånden som de skal bruges kan de lunes på brødristeren uden at få farve, inden de tages med på madpakken så virker de mere friske til frokost. medmindre man har en brødrister på arbejdet/skolen.

Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar