En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

10 oktober 2011

Havregrød med æble, kanel og rosin

Foto: Kristinas Madunivers

Denne morgengrød er et godt alternativ til den almindelige havregrød med smør og sukker.

Til 1 person

3/4 dl. havregryn (fin el. grovvalset)
1½ dl. vand
20 g rosiner
1 æble, (gem evt. lidt til pynt)
1 tsk kanel
1 tsk sukker (kan udelades)
1 knsp. salt

Havregryn, vand, rosiner, revet æble med skræl, kanel og sukker koges ved lav varme i ca. 5 min. tilsæt salt tilsidst og lad det opløses.
Anret evt. med lidt revet æble og spises straks
man kan selvfølgelig komme det fyld i man kan lide fx. hasselnødder eller andet tørret frugt. Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar