En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

04 november 2012

Bagte kastanjer i ovn

 Nu er det blevet efterår og det er derfor levet tid til bagte kastanjer, Når de bages får de en nøddeagtig smag, De skal selvfølgelig serveres med koldt smør og salt.

Ingredienser
Spise kastanjer* beregn ca. 6-10 stk. pr. pers. som en snack.
Salt
koldt Smør

1.  Skær et STORT kryds i toppen af kastanjen.
2. Stil kastanjerne i et fad, med et lag groft salt i bunden,
3. bages i en varm ovn ved 180*c i ca. 15-20 min. (Prøv at stikke i dem, er de stadig hårde, så giv dem lidt længere, de må gerne have bid.)
4. Når de er færdige, pilles den hårde skal og det tynde brune lag af, så man har en gylden kastanje tilbage.
5. Server med koldt smør og groft salt og spis dem som hapsere.

* Køb spisekastanjer hos grønthandleren, og brug IKKE hestekastanjer, som er dem man laver dyr af og som man typisk har i haven, de kan ikke spises).

Note: Er der nogle kastanjer til overs, så pil dem og steg dem gyldne og brug dem som tilbehør eller kom dem på en salat, det er også virkelig lækkert.

Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar