En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

22 oktober 2012

Tip: Frys fladt


Her kommer lige et lille fit jeg gerne vil dele med jer andre.

Hvis Jeg køber en større portion hakket kød, end hvad jeg skal bruge denne dag, fryser jeg ned i de mængder jeg ved jeg senere får brug for. fx 200g´s eller 400g´s
Jeg sørger for at kødet i posen ikke er tykkere end ca. 1-2 cm. på den måde, kan man hurtigt få tøet kødet op, hvis man ikke har fået planlagt aftensmad.
Denne metode er også bedst rent hygiejnisk, idet kødet udenpå ikke tør hurtigere op end inderst, hvis man havde frosset kødet ned i en klump.

Et andet tip, Jeg engang imellem bruger er at forme det hakkede kød til burgerbøffer med det samme,og lægge imellem bagepapir, så er det hurtigt at lave fx burgere, en dag man har travlt, eller ikke rigtig gider gøre så meget ud af det. Frys bøfferne enkeltvis, og saml dem, når de er indfrosset, hvis man vil nøjes med én bøf.

Dette tip gælder alt hakket kød og andre produkter der skal fryses ned.

Husk at skrive dato, gram/mængde og navn/type på produktet, inden det fryses.

Print Friendly and PDF

2 kommentarer:

  1. Ej hvor godt! Det gør jeg også selv... Har endda skrevet om det under tips og triks:)

    mvh
    Mariam

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er et godt tip, jeg kender også flere der gør det, det er meget nemmere, når man så skal have det tøet op igen, især de dage, hvor man ikke har fået planlagt aftensmad :o)

      Slet