En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

05 juli 2012

Kinesiske pandekager med confiteret and



Disse pandekager er bare et hit hos mig, På kinesiske restauranter bestiller man dem med stegt peking and, som også kan købes hos kinesiske købmænd på frost. Jeg har til disse brugt confiteret and, som jeg har købt færdigstegt hos et fransk spisested i Torvehallerne (kan ikke huske navnet, men de laver sandwich med confiteret and). Rester fra helstegt and eller stegte andelår er også velegnede.
Disse ruller er en simpel forret med pandekage, and, hoisonsauce, agurk og forårsløg. men velsmagende.
Beregn ca. 2-3 ruller pr. person, og ca. 100g kød, man kan få pandekagerne i små og mellemstr. så juster fyldet efter det.

Kinesiske pandekager med and.

Kinesiske pandekager*
Confiteret and**, Peking and*** eller andebryst/lår, trevlet eller i tynde skiver.
Strimler af agurk
Strimler af forårsløg
Hoison sauce
evt. Salt og peber

1. Anden skal være gennemstegt, brug fx rester, bræk det i mindre stykker og lunes
2. agurk og forårsløg skæres i meget tynde strimler.
3. pandekagerne lunes
4. Ved servering smøres pandekagen med en stribe hoisonsauce, læg fyldet på og rul pandekagerne sammen.

Serveres som en forret før kinesisk mad.

* kinesiske pandekager kan købes hos kinesiske købmænd, hvor de ligger på frost.
**Confiteret and: And stegt mørt i sit eget fedt. som alternativ kan man bruge rester af stegt and fx lår. man kan også stege et bryst og skære det i tynde skiver.
*** Peking and kan købes rå (frost) hos velassorterede kinesiske købmænd. Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar