En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

04 juli 2012

Kartoffel - linsesuppe med varme krydderier



Denne suppe er dejlig krydret og mættende, hvis man serverer den som hovedret, kan man servere en grøn salat ved siden af.

Kartoffel-linsesuppe
Til 2 - 3 portioner

1 løg
1 bagekartoffel
1½ dl. røde linser
1 chili
1 solohvidløg
1 stor tsk. Hurtig indisk karry pasta
700 - 1 L høns/grøntsags bouillon
Salt og Peber

1. Skær grøntsagerne i tern og steges let i olie
2.kom linserne ved
3. Tilsæt karrypastaen  og steg med et øjeblik
4. hæld bouillon på og rør rundt, lad det koge mørt
5. Blendes enten helt eller delvist, afhængig om man vil have den flydende eller rustik.
6. Smag til og tilsæt evt. mere bouillon

Serveres med brød Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar