En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

11 april 2012

Pandekager med vanilje og appelsin

 Jeg elsker pandekager og her er min yndlingsopskrift, med undertoner af vanilje og appelsin, uden at være for fremtrædende.

Giver ca. 10 - 12 stk. (stegt på en lille pande)

2 dl. hvedemel
1 tsk. sukker
1 knsp. salt
1 æg
3½ dl. mælk
½ dl. appelsinsaft 
skal fra 1/4 appelsin
Kornene fra ½ vaniljestang el. 1 knsp. pulveriseret vanilje
Smør til stegning

hvedemel, salt, sukker og vanilje blandes sammen,
tilsæt mælken og appelsinsaften lidt af gangen, mens der piskes, så der ingen klumper er.
tilsidst piskes ægget i.
lad det stå og trække smag i ca. 20 min.
steges gyldne på hver side i smør.
Jeg brugte en lille pande.

Note: Hvis man ikke kan lide appelsin, kan det sagtens undlades, tilsæt istedet lidt mere mælk.

Der findes meget forskelligt tilbehør som er godt til pandekager fx.

Sukker og syltetøj
Ahornsirup eller akaciehonning
Chokoladesauce
Nutella
Frisk frugt fx Banan eller Jordbær
Flødeis 

Hvad spiser du til dine pandekager ?

Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar