En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

19 januar 2012

Lun bruchetta med tomat og gedeost


Disse bruchetta er rigtig gode til et lækkert mellemmåltid, til frokost med salat til, eller lav dem små og ikke så høje og brug dem som appetizer el. del af et tapasbord.

Godt brød gerne groft
Tomat tappenade
Frisk tomat i skiver, alm. eller cherry
Gedeosterulle, i skiver, fx. soignon (det skal være en ost med skorpe ligesom brie)

Skær brødet i passende stykker, smør tappenaden på i et tyndt lag, læg skiver af tomat på, (hvis den skal spises uden bestik, skal den ikke være så høj - mindre skiver)
læg skiver af gedeost ovenpå
Stil i ovnen ved. 180-200* i ca. 10 min. (hold øje, osten skal blive lysebrun og smelte lidt)

Server med salat eller lav små og server som appetizer.

Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar