En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

28 november 2011

Scrambled eggs med chorizo og tomat

(billede er desværre slettet)

Der findes 2 forskellige slags chorizopølser, den hårde udgave som man bruger til charcutteri
og så er der den bløde type, der er velegnet til at stege.

Morgenmad til 1 person

2 æg
½ dl. mælk el. fløde
Salt og peber
Blød chorizo pølse
Cherry tomater
evt. krydderurter, hakkede

skær chorizoen i skiver, kom den på en kold tør pande, tænd på medium varme og lad pølsen stege sprød, kom den derefter på fedtsugende papir fx. køkkenrulle. steg tomaterne på panden, læg dem sammen med pølserne, hæld det værste olie fra panden, så der kun er lidt tilbage. Pisk æggene med mælken/fløden, salt og peber (tilsæt evt. krydderurter). kom blandingen på panden og lad æggemassen størkne, men der røres med en ske, det skal kun lige samle sig, (steger man det for meget løber der væde fra æggemassen og det bliver tørt)
Anret røræggene sammen med tomaterne og pølserne,
Server med ristet rugbrød Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar