En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

29 november 2011

Linguine med blæksprutter og kæmperejer i pesto

(billede mangler)
Til denne ret lavede jeg en korianderpesto, men man kan sagtens lave den på basilikum, ruccola eller persille. Jeg brugte også hasselnødder i stedet for pinjekerner. men man bruger bare hvad man har lyst til.

Til 2 personer

200-300 g linguini eller spaghetti
10 rå kæmperejer, uden skal, renset for tarm
2 tuber blæksprutter (frisk eller fra frost)
ca. 10 cherrytomater, skåret i kvarte
Olivenolie til stegning

Koriander pesto: 
1 lille bdt. friske korianderblade
2 spsk. hasselnødder
2 klumper parmesan
2 fed hvidløg
1 skvæt citronsaft
ca ½ dl. olivenolie, til ønsket konsistens
salt og peber

sæt pastaen over og koge efter anvisningen på pakningen.
til pestoen: blend alle ingerdienserne. 
Blæksprutterne snittes op i siden og den skylles, fjern eventuelle urenheder og brusk. skær top og bund af, bank den på begge sider, (for at gøre den mør) skær den ud i ønsket firkanter, snit på tværs, begge veje på hvert stykke og på begge sider.krydr med salt og peber, varm en pande godt op, kom olivenolie på, tilsæt blæksprutterne med indersiden nedad først, tilsæt også kæmperejerne, vend dem, blæksprutterne ruller automatisk sammen. kæmperejerne skal blive røde. tag dem af panden, stil til side.
kom tomterne på og lad dem stege, så de afgiver væske. skru ned for varmen, tilsæt pestoen og den kogte pasta, vend det godt rundt sammen med rejerne og blæksprutterne.

server evt. med en grøn salat


Sådan ser blæksprutte tuber ud, disse er fra frost.

Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar