En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

18 november 2011

Nachos med kylling og tomat


Denne ret er der ingen mål på, men lav den afhængig hvor sulten du er og hvor mange der skal spise med

Tortilla chips
Løg eller forårsløg, finthakket
kyllingebryst eller rester af stegt kylling, strimler eller tern
tomater eller cherrytomater, tern
Jalapenos, chili, tern
salt/ peber
olie til stegning
ost, revet (Cheddar, Mozarella, Emmenthaler)

guacamole:
avocado
hvidløg
citronsaft
salt/peber
evt. lidt creme fraiche

Sauter løgene af, steg kyllingen med, er det råt skal det steges helt færdigt, er det stegt skal det kun lige varmes igennem, tilsæt tomaterne og chilien, smag til med salt og peber.
kom tortillachipsene i et fad eller bradepande med bagepapir, kom kyllingeblandingen ovenpå chipsene og drys med osten.
varmes i ovnen ved 180*c - 200*c til osten er smeltet.

Tip: bred chipsene ud i et tyndt lag, gør det samme med fyldet og osten der kommes ovenpå, på den måde får man fyld og ost på flere af sine chips, end hvis man ligger det i et tykt lag i et fad.
serveres med guacamole


Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar