En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

07 oktober 2012

Kraftig Ingefær drik - lindrende mod ondt i halsen


Denne ingefær drik lavede jeg i går, da jeg havde ondt i halsen og begyndte at blive forkølet.
Denne drik gør ikke én rask alene, men den er god til at lindre, hvis det kradser i halsen, men den er også god som alternativ til en kop the, på en almindelig dag.

Ingredienser til 1 person

4 x 4 cm frisk ingefær i skiver (Jeg lod skrællen sidde på)
7, 5 dl. vand
1 stor skive citron
ca. 2 store tsk. honning (tilsæt efter smag)

1. Skær ingefæren i skiver og hæld vandet ved, lad det simre (ikke koge) i ca. ½-1 time
2. Når det er kogt ned til ca. 5 dl. slukkes der og honningen røres i,
3. Pres saften af citronen og læg skiven ned i lagen.
4. lad det trække i ca. 10 min.
5. Drik den lun Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar