En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

24 september 2012

Spicy papaya salat




Denne salat er dejlig frisk, man kan selv justere hvor stærk man vil have den, salaten passer godt til andre stærke asiatiske retter. Jeg vil anbefale at man ikke lader salaten marinere for længe, da det gør den slatten, så mariner ca. 10-15 min, så forbliver agurken sprød.

Til 1 person som tilbehør

100 g moden papaya, strimler
7 cm. agurk, uden kerner, i strimler
2 cm rød chili, finthakket
lidt fiskesauce
et drys sukker gerne palmesukker
lidt limesaft
lidt frisk koriander
evt. salt og peber
lidt peanuts

1. skær papayaen i lidt rustikke strimler
2. skær agurken i tynde strimler
3. chilien skal hakkes meget fint
4. bland de forskellige grøntsager.
5. stænk med fiskesauce, limesaft og sukker
6. vend det rundt og lad det marinere ca. 10-15 min. (helst ikke længere)
7. pynt med friske korianderblade og saltede peanuts
server som tilbehør til asiatisk mad Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar