En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

06 januar 2012

Vildtsvampesauce med blå ost

Denne sauce blev serveret til vores nytårsmenu, tallerkenen så således ud, Jeg fik desværre ikke et separat billede af saucen
Opskriften er fra Trine, min veninde, saucen smager himmelsk, hvis man vel og mærke kan lide vildt kød, og undertoner af blåskimmelost.

Der er desværre ikke mængder på, men kombinationen er således:

Fond/Bouillon:

Vildtben,
Løg
gulerod
laurbærblade
hel enebær
vand

Benene brunes, tilsæt grøntsager, og krydderier, dæk med vand, kog så, kraften rigtig kommer til sin ret.
sigtes.


Sauce:
smør og mel, lige dele af hver til smørbolle
svampe
evt. hakket løg (brugte hun ikke)
blåskimmel ost
fonden, som ovenstående
fløde
salt og peber

evt. løg og svampe sauteres, tages op af gryden,
Tilsæt smør som smeltes, tilsæt mel og pisk så der dannes en smørbolle, tilsæt vildtfonden lidt efterhånden, mens klumperne piskes ud, kom løgene og svampene tilbage i gryden, tilsæt fløde og blå ost.
smag til med salt og peber og evt. mere blå ost. 


Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar