En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

08 juli 2012

Soya smoothie med Jordbær og blåbær

Jeg plejer at bruge frosne bær, da det er med til at gøre smoothien kold, men friske kan sagtens bruges.
Jeg har kun en minihakker, derfor findeler jeg altid bærrene inden der kommes mælk i, så det ikke sprøjter ud til alle sider, men har du en blender kommes det hele i samtidig.

Soya smoothie med jordbær og blåbær
Til 1 stort glas.

2/3 del Frosne jordbær
1/3 del Frosne Blåbær
ca. 1½ dl.Soyamælk med vaniljesmag
evt. lidt vaniljesukker
evt. lidt sukker

1. har du en blender kommes det hele i samtidig, har du en minihakker som jeg,
    så findel først de frosne jordbær lidt med evt. sukker/(vanilje)
2. Hæld soyamælk i
3. Blend, når det har samlet sig, blendes der yderligere 1 min.,
    så opnår man den mest cremede konsistens.
4. smag til

Hæld op i et stort glas med sugerør selvfølgelig

Print Friendly and PDF

2 kommentarer:

  1. Hvordan får du det til at fungere med en minihakker? Jeg har forsøgt og det bliver ikke rigtig godt. Man skal jo normalt helst bruge en ret kraftig blender til frosne bær og den slags?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mikkel
      Som jeg også skriver i opskriften, plejer jeg at findele de frosne bær i minihakkeren først, nogle gange hvis jordbærrene er meget store, så lader jeg dem tø ca. 10 min. inden jeg hakker dem til smuld, derefter kommer jeg lidt soyamælk i, blender til det samler sig, så kommer jeg resten af mælken i og blender i mindst 1 minut, det er dette minut der er vigtigt, da det er på dette tidspunkt, at smoothien samler sig og bliver cremet, stopper du før tid, får du en "vandet" smoothie.
      Min minihakker er en skål m. knivblad, hvor motoren er påsat fra min stavblender, mærket er Krups. og den skuffer aldrig med mine smoothies.
      Du må prøve igen, tricket er at blende mindst et minut efter det hele har samlet sig :o)

      Slet