En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

08 juni 2012

Hurtig karrypaste til indisk mad


Denne  karrypasta er hurtig og nem at lave, det skyldes at den er blandet af allerede stødte krydderier, frem for den lidt tidskrævende metode, hvor man først skal riste de hele krydderier og derefter støde dem i en morter, Så denne opskrift er et udmærket alternativ, til de dage hvor det skal gå lidt hurtigt.
Pastaen kan holde sig ca. 9 dage i køleskab i lufttæt beholder.
Denne pasta bruges fx i opskriften Jalfrezi, men kan også bruges til andre indiske opskrifter. 



Hurtig karrypasta - giver ca. 5 spsk.

2 spsk neutral vegetabilsk olie (ikke oliven)
2 tsk tomatpuré
2 tsk stdt. spidskommen
2 tsk stdt. koriander
1 tsk gurkemeje
½ tsk stdt. garam masala
1/4 tsk chilipulver
1/4 tsk salt

Blandes til en pasta
kan opbevares i lufttæt bøtte/glas i ca. 9 dage i køleskab.

Note: hvis man ikke tilsætter tomatpuré, kan den holde sig længere
Note: Jeg har ikke prøvet det, men tror godt man kan udskifte olien med vand.

Kilde: Easy indisk kogebog af Manju Malhi (2008) Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar