En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

19 maj 2012

Ferrero Rocher is


 I må lige dreje hovedet, da billedet ikke kan vendes !!!!

Lav din ynglings vanilje iscreme, ca. 800 - 1L  (duer ikke at købe færdig is)
ca. 100g Nutella, smeltet over vandbad (efter smag)
ca. 1 dl. hakkede Ristede hasselnødder
evt. maltesers chokolade, vigtigt at de er hele (et forslag, Jeg ikke selv har testet)

Isen køres på ismaskine.
Imens hakkes nødderne og ristes let i ovn eller på en pande.
nutellaen smeltes i en lille skål over vandbad, pas på den ikke bliver for varm.
Når isen er færdig. hældes en skefuld nutella i bunden, som et tilfældigt mønster, drys med nødder (evt. maltesers), derefter isen, fortsæt indtil bøtten er næsten fyldt. til sidst, pynter man med nutella mønster og drysses med nødder.
frys isen til den er fast.

Note: Jeg har ikke prøvet det, men kan forestille mig at:

- Maltesers el. lign. hvor de forbliver hele, så chokoladen beskytter, så de ikke suger væske til sig og bliver bløde kan være et godt alternativ til at der er kikse knas.
andre alternativer kunne være:
- Knuste isvafler (dem med creme imellem) giver den effekt af sprødhed, ligesom de rigtige ferrereo rocherér
. eller rice krispies (Klidmosters idé)



Print Friendly and PDF

1 kommentar: