En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

24 marts 2012

Krydret pakistansk risret


Denne ret smagte jeg, en dag hvor opvaskeren gerne ville lave personalemad til os på en restaurant, jeg arbejdede på for en del år siden.
Det er en risret specielt krydret med spidskommen, hvidløg og chili, man justerer selvfølgelig selv hvor stærk man vil have den. denne er medium-stærk

Til 1 person

1 Løg, i halve ringe
½ - 1 chili, tern
2 fed Hvidløg, hakket
ca. 2-4 cm. Ingefær, hakket el. revet
1 kyllingebryst, tern
2 friske tomater, tern
4 champignon, i både
1- 2 tsk. stødt kommen
2-3 tsk. stødt spidskommen
1 dl. ris ( skyl risene 2-4 gange inden)
ca. 1½-2 dl. vand
salt, peber
olie til stegning

tilbehør:
fladbrød
creme fraiche
frisk koriander

Sauter løg, chili, hvidløg og ingefær, blødgør det uden at få farve.
kom kyllingen i og steg et par minutter.
tilsæt krydderierne og steg med et øjeblik,
tilsæt tomaterne og champignon
tilsidst tilsættes risene og vendes godt rundt og der hældes vand på så det dækker, rør rundt og læg låg på, lad det simre ca. 12 min. kom mere vand ved, hvis det sætter sig,
sluk og lad det trække ca. 10-12 min.
smag til

Serveres med fladbrød, cremefraiche og hakket koriander.

Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar