En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

19 marts 2012

Gratineret Jomfruhummere


Er helt vild med denne ret, den er lidt halvdyr, men man skal unde sig, at lave den engang imellem.

Til 2 personer (Forret)

10 Hele Jomfruhummer (friske el. optøede)
Citron skiver

Kryddersmør med paprika og hvidløg:
Blødt smør
Revet hvidløg
Paprika
Dild, frisk eller tørret
Citronsaft
Salt og Peber

Klip ryggen af jomfruhummeren, start ved hovedet og klip ned mod halen i den ene side, gentag i den anden side. 
Hiv tarmen ud med en spids kniv.
Læg jomfruhummerne op i et ildfast fad.
Rør ingredienserne sammen til kryddersmørret og læg en klat ovenpå hver jomfruhummer,
hvis man ønsker lidt sauce og dyppe sit brød i, ja så kommer man en stor klat smør på hver, pres citronsaft over
bages i ovnen ved 200 *c i 7-10 min. pas på, de ikke får for meget, så bliver de tørre.

Server med friske citronskiver, brød, frisk dild og lidt salat.

Som Forret: Beregnes 4-6 pr. person

Som Hovedret: beregnes der 8-10 pr. person, serveres med ris, brød, salat eller dampede grøntsager fx. broccoli.

Note: Hvis man bruger frosne jomfruhummere er der ca. 8-10 stk. i en pakke.

Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar