En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

02 december 2011

Hvidkålssalat a lá ristaffel


Denne salat er super god, efter at have lavet den nogle gange kom jeg til at tænke over, at ingredienserne minder meget om det, som man serverer til 80ér retten Ristaffel, derfor navnet på salaten.
Den bliver lavet på slump, men dette er hvad du skal bruge.

Hvidkål, spidskål el. lign. kål
kokosmel
rosiner
saltede penuts
ananas frisk eller på dåse + lidt saft
lidt salt

kålen snittes meget, meget fint, tilsæt salt og knug kålen lidt, (det gør at den bliver lidt blødere)
tilsæt de øvrige ingredienser.
salaten kan sagtens tåle at blive lavet i god tid, vent dog med at tilsætte peanuts inden servering.
Man kan sagtens tilføje æbletern og udskåret appelsin + saft, det bliver den kun bedre af.

Server den som en del af en buffet, til pizza, til gryderetter, til kylling i karry eller til stærk mad. Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar