En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

04 marts 2012

Tarteletter med høns i asparges - Quick version

 
Er en ret, som stadig holder i ren 80´er stil
Optimalt er jo, at koge en god bouillon på en hel høne (kylling) med urter, men det er ikke altid man lige har tid til det. Derfor er dette den nemme version, hvor det er optimalt at bruge en rest kyllingekød uden skind og yderligere smagstilsætning. 

Til 4 Luksus tarteletter

1 spsk. smør
1 spsk hvedemel
3/4 dl. aspargesvand
ca. 2 dl. mælk
1 tsk. flydende kyllingefond (fx touch of taste)
Salt og peber
100g tilberedt kyllingekød uden skind og ben, plukket eller i tern
1 lille ds. hvide asparges (140g drænet)
4 Tarteletter

Smelt smørret, rør melet i, så den suger fedtstoffet, rist det lidt af, uden at få farve(smørbolle). tilsæt aspargesvand og pisk, så der ikke kommer klumper, tilsæt mælken og bouillon, kog igennem, tilsæt kødet og aspargesene, smag til med salt og peber, lad det koge igennem.
Lun tarteletterne og kom en stor skefuld i hver tartelet.

Serveres hovedsageligt som en forret



Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar