En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

26 november 2011

Raita - Yoghurtsalat


Raita er en salat/dressing som spises til indisk mad, Den virker kølende ved siden af de stærke retter, der findes flere forskellige raitaer med forskellig smag, man kan lave den med mynte, agurk, tomat, koriander, kogt kartoffel ol.

Denne raita er en blanding af agurk, tomat og mynte.

Til 1 person

4 spsk. yoghurt
3-4 cm. agurk, små tern
1 spsk rødløg, hakket
3 cherry tomater, uden kerner, små tern
5 små blade frisk mynte, fint hakket.
salt og peber
evt. lidt spidskommen, stødt, kan udelades (jeg brugte det ikke)

Bland alle ingredienserne, smag til, serveres afkølet
serveres til stærk indisk mad.

Note: Hvis den skal bruges som salat bruger jeg græsk yoghurt, hvis den derimod skal bruges som en dressing, kan man sagtens bruge den tynde almindelige yoghurt.
Men brug hvad du har. Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar