En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

30 maj 2012

How to: Tjek om dine meloner er modne


Nu er det blevet sol og næsten sommer, og mange får lyst til meloner, men mange ved ikke om de har købt en moden melon, og hvis den først er skåret op, er det for sent.
Jeg fik engang et godt trick af en grønthandler, da jeg skulle købe vandmelon, og synes det fungerer, med den metode, så den vil jeg gerne dele med jer, For det er virkelig skuffende, at købe en vandmelon, som så viser sig at være uden smag.

Vandmelon:
Tag vandmelonen op og læg den helt ind til dit øre. med den anden hånd, banker du med flad hånd (håndfladen) på modsatte side af melonen, som du har dit øre.
Det skal lyde hult, så er den klar til at spise. 

Andre meloner
Med andre meloner, menes der fx honning-, cantaloup-, galia melon og selvfølgelig andre sorter, der minder om dem.
Dem skal man ikke banke på, ligesom med vandmelonen, tilgengæld skal man trykke let, hvor stilken har siddet.
er duften, som melonen normalt skal smage, altså meget sødlig og let parfumeret i duften, så er den klar til at spise.
Mange meloner man køber i supermarkeder er ikke altid helt modne, læg dem derfor i frugtskålen nogle dage og lav testen med at dufte til stilken igen.

Note: Opbevar altid meloner  i køleskab, når de er åbnet.

Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar